آغاز عملیات اجرایی پروژههای عمرانی در بندر بوشهر بوشهر- صفیه رزاز- کلنگ هشت پروژه عمرانی در نقاط مختلف شهر بوشهر با اعتبار 50 میلیارد ریال و باحضور غلامحسین میگلینژاد شهردار بوشهر و برخی اعضای شورای شهر به زمین زده شد کانال دفع آبهای سطحی که از زیربناییترین طرحهای توسعهای بندر بوشهر است، در این تعداد پروژه شمار بیشتری داشت. اجرای این پروژهها که در حداکثری، سه ماه زمان برای آنها منظور شده اعم از کانال دفعی آبهای سطحی گذر مجاور استخر نیروی دریایی کانال خیابان جمهوری از اتکا تا چهار راه فضیلت، اجرای کانال و پیادهرو محلات ریشهر، جلالی و شغاب و کانال و پیادهرو ضلع شرقی خیابان شهید یاسینی و کانال دفعی مجاور مسجد دوانی است. دفع آبهای سطحی یکی از مشکلات عمده بندر بوشهر در زمستان بوده و تاکنون شهرداری بوشهر تلاشی قابل تقدیر در این مورد داشته و دهها پروژه در جهت بهبود وضعیت دفع آبهای سطحی از سال گذشته تا به امروز انجام داده است. در حاشیه کلنگزنی این پروژهها غلامحسین میگلینژاد شهردار بوشهردر گفتوگو با خبرنگاران از بهرهبرداری از چرخ فلک و پلاژ آقایان در آیندهای نزدیک داد و افزود اجرای المانها ازدیگر پروژههای سال 95 است و که در این راستا امسال میدان غدیر به پایان خواهد رسید. وی در پاسخ جهانصنعت درخصوص عیوب میدان غدیر گفت این پروژه ضمن اجرا اصلاح نیز خواهد شد و همچنین در مورد کانال آبهای سطحی در کنار پلاژ آقایان اظهار داشت با گفتوگو با شرکت آب وفاضلاب این کانال به نقطهای دیگر منتقل خواهد شد شهردار بوشهر در خصوص جزییات و مکان جدید کانال مطلبی نگفت. تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در تامین اجتماعی بوشهر به گزارش روابطعمومی اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، یونس خسروانی اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید و تاکید سازمان تامین اجتماعی بر اجرای این مهم، ستاد اقتصاد مقاومتی در اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر نیز تشکیل شد. وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، تامین اجتماعی، بر خلاف گذشته تمامی کارگاههای تولیدی زیر 100 نفر شاغل که دارای بدهی میباشند را بدون نیاز به ارایه مفاصاحساب برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی خواهد کرد. مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: همچنین به منظور کمک به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و عرصه تولیدات داخلی، تامین اجتماعی استان بوشهر آمادگی دارد، نسبت به تقسیط بدهی کارگاههایی که به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و عدم تمکن مالی، توان پرداخت بدهیهای حق بیمه بیش از یک میلیون ریال را به صورت یکجا ندارند، اقدام کند. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خبر داد: سرمایهگذاری در ایجاد واحدهای جدید بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در جمع اعضای کمیته مدیریت شرکت، توجه به بومیسازی در بخشهای مختلف فولادمبارکه را ضروری خواند و گفت: در بومیسازی به کیفیت قطعات و تجهیزات ساخت داخل توجه کافی شود تا عمر آنها در مقایسه با نمونههای خارجی وضعیت مطلوبی پیدا کند و خسارتی متوجه تولید در شرکت نشود. سبحانی، سرمایهگذاری در تولید محصولات جدید و بهرهبرداری از طرحهای زیرسقف را لازم دانست و افزود: در راستای توسعه و رسیدن به حداکثر کارایی، سرمایهگذاری در تولید محصولات جدید و بهرهبرداری از طرحهای در دست اجرا در زیر سقف ضروری است، برای مثال، با راهاندازی خط تولید ریل در ذوبآهن، نیاز به مواد اولیه از اولویتهای ذوبآهن میباشد، بنابر این در این راستا فولادمبارکه میتواند با سرمایهگذاری در ایجاد واحدهای جدید، این نیاز را برطرف کند. کاهش 5 درصدی مصرف فرآوردههای نفتی گیلان طی ماههای فروردین و اردیبهشت سالجاری بالغ بر 248 میلیون لیتر انواع فرآوردههای نفتی در استان گیلان توزیع شده است که این میزان پنج درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد. به گزارش روابطعمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه گیلان: از مجموع 248 میلیون و 893 هزار لیتر انواع فرآورده نفتی توزیع شده در استان گیلان 161 میلیون و 271 هزار لیتر بنزین معمولی، هشت میلیون و 886 هزار لیتر بنزین سوپر، 12 میلیون و 165 هزار لیتر نفت سفید و 66 میلیون و 571 هزار لیترنفتگاز غیرنیروگاهی است. در این مدت بیشترین تغییرات مصرف فرآوردهها مربوط به نفت سفید با کاهش 49 درصد و بنزین معمولی با افزایش سه درصد است. قابل ذکر است که مجموعا 12 میلیون و 108 هزار لیتر نفتگاز نیروگاهی در نیروگاههای استان توزیع شده که پنج میلیون و 351 هزار لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت و شش میلیون و 757 هزار لیتر به نیروگاه پره سر ارسال شده است که این میزان به ترتیب کاهش 72 و 69 درصدی را نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان میدهد. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان: 25 درصد سوخت خودروهای استان از گاز تامین میشود به گزارش روابطعمومی شرکت گاز استان گیلان، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از تامین 25 درصد سوخت بخش حمل ونقل استان خبر داد. ظهیری گفت: در سال گذشته 321 میلیون مترمکعب سوخت گاز به بخش حملونقل استان تزریق شده است که نسبت به سال قبلتر از آن (سال 93) رشد 3 درصدی را نشان میدهد. مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: هماکنون 96 جایگاه CNG در استان مشغول به کار هستند و شرکت گاز روزانه 900 هزار مترمکعب گاز به ناوگان حمل ونقل در استان تزریق میکند. ایشان در پایان بیان کرد: با برنامهریزیهای انجام شده تا پایان سال 95 حجم سوخترسانی به بخش حملونقل با رشدی 24 درصدی به 400 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت. روزنامه جهان صنعت...
ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استانها بازدید: 83 تاريخ: دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 15:41