عملکرد چهارماهه امور آبفای شهرستان قدس بهزاد رضوانی با ارائه گزارشی از عملکرد چهارماهه امور آبفای شهرستان قدس، از بهمن ١٣٩۴ تا اردیبهشت ١٣٩۵، گفت: آبفای شهرستان قدس دارای ۴١ حلقه چاه آب با تولید روزانه ١١٠٠ مترمکعب، شش مخزن با ظرفیت ذخیرهسازی ۴٠هزار و ۵٠٠ مترمکعب و ٣٠٠ کیلومتر شبکه آبرسانی است. مدیر امور آبفای قدس اظهار داشت: این امور دارای حدود ۵٠ هزار رشته انشعاب و ١٠۵هزار آحاد در بخش آب میباشد. در بخش فاضلاب نیز ١٧٨۴٣ رشته انشعاب و آحاد ٣٧۴٧٠ است. رضوانی در خصوص تصفیهخانه شهر قدس افزود: این تصفیهخانه با طراحی چهار مدول است که تاکنون مدول اول آن با ظرفیت ١۵٠ هزار نفر و خروجی پساب ١٢٠ لیتر بر ثانیه از سال ١٣٩٣ به بهرهبرداری رسیده است و پس از تکمیل ظرفیت آن به ۵۵٠ هزار نفر افزایش خواهد یافت. مدیر امور آبفای شهر قدس با اعلام اینکه تعهد این امور اجرای ٢١ کیلومتر خط شبکه اصلی و ٢١٣ کیلومتر شبکه فرعی بوده است، عنوان کرد: تاکنون ١٨ کیلومتر خط شبکه اصلی و ١١٠ کیلومتر خط شبکه فرعی اجرا شده و مابقی نیز در دست اجراست. رضوانی درخصوص حفر شش حلقه چاه جدید گفت: باتوجه به موقعیت خاص منطقه و مهاجرپذیر بودن آن و افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن افزایش نیاز آبی منطقه که لزوم ساخت منابع آبی جدید جهت تامین آب آشامیدنی را ایجاب میکند. این امور اقدام به شناسایی نقاط مناسب جهت حفر چاه کرد و در این راستا ضمن تملک پنج قطعه زمین اقدام به اخذ مجوز و استقرار دو دستگاه حفاری به طور همزمان در نقاط قیم، حیدری ۴، سایپادیزل ٢، زیتون ٣ و زیتون ۴ کرد. مدیر امور آبفای شهر قدس با اشاره به اصلاح شبکههایی که در راستای افزایش کیفیت آب آشامیدنی در این محدوه انجام شده است، بیان کرد: با توجه به فرسودگی بخش وسیعی از شبکه توزیع آب منطقه که منجر به بروز حوادث مکرر و همچنین سهم بالایی که این حوادث روی هدررفت آب دارند، این امور با بررسی و مطالعه نقاط متراکم حوادث با استفاده از سیستم ثبت حوادث (GIS) اقدام به شناسایی مسیرهای پرتراکم حوادث و اصلاح شبکه فرسوده مناطق مورد نظر کرد و در این راستا نسبت به اجرای ١٨٨١متر عملیات اصلاح شبکه کرد که این امر سهم بسزایی در کاهش حوادث و اتلاف آب شرب منطقه داشته است. وی افزود: از جمله عواملی که منجر به بروز مشکل در تامین آب آشامیدنی منطقه میشود، عدم تناسب قطر شبکه با آحاد مشترکین و نیاز آبی بعضی مناطق است که در این راستا نیز اصلاح و تغییر قطر شبکه مسیرهای مذکور در برنامه اجرایی این امور قرار گرفت. رضوانی در مورد حذف شبکههای موازی عنوان کرد: با توجه به مشکلات عدیدهای که شبکههای موازی در بهرهبرداری بهوجود میآورند مانند شکستگی و هدررفت بالا، این امور اقدام به شناسایی و حذف شبکههای موازی به طول هزار متر در خیابان طالقانی منطقه کاووسیه با حذف ٢٠ رشته انشعاب از شبکه قدیم و اتصال آن به شبکه جدید کرد. مدیر امور آبفای شهر قدس گفت: از ابتدای سال ١٣٩۴ عملیات لولهگذاری و نصب انشعابهای فاضلاب در سطح منطقه با اولویت مناطق سنگی بالای محور بلوار امام حسین(ع) به منظور برطرف کردن مشکلات بهداشتی و زیستمحیطی و جمعآوری فاضلابهای خانگی و آبهای سطحی آغاز شد. بهزاد رضوانی افزود: در همین راستا فقط از بهمنماه سال ٩۴ تاکنون این امور اقدام به عملیات اجرایی لولهگذاری بیش از ١٣٠ متر از نقاط انفصال شبکه فرعی در خیابانهای سامان دوم و میدان امام حسین(ع) و همچنین اجرای ١۶٠رشته انشعاب در خیابانهای سردار جنگل، شهامت، پوریای ولی و ... کرده است. وی خاطرنشان کرد: آبفای شهرستان قدس همچنین نصب انشعاب ٢۵٠٠ فقره با اولویت مناطق دارای بافت سنگی، اجرای شبکه به طول 5/7 کیلومتر و نصب انشعاب به تعداد ١۵٠٠ فقره با اولویت مناطق دارای بافت سنگی و اجرای 5/17 کیلومتر شبکه و نصب انشعاب به تعداد پنج هزار فقره به همراه فروش انشعاب را در برنامه کاری خود دارد. آغاز پروژه لولهگذاری انتقال آب دیلمان دفتر روابط عمومی آبفای گیلان از آغاز عملیات اجرایی پروژه لولهگذاری خط انتقال آب از مخزن هزار متر مکعبی دیلمان به شهر دیلمان و اسپیلی خبر داد. حسن امیدوار نیاول، مدیر امور آبفای سیاهکل و دیلمان در گفتوگویی با روابط عمومی شرکت آبوفاضلاب استان گیلان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه لولهگذاری خط انتقال آب از مخزن هزار مترمکعبی دیلمان اظهار داشت: خط انتقال آب از مخزن دیلمان به شهر دیلمان و اسپیلی به طول3700 متر با لولههای 250 و 200 میلیمتری پلیاتیلن اجرا شد. وی در ادامه افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 3750 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 10 و 12 تنش آبی اجرا شدکه با بهرهبرداری از آن ضمن تقویت فشار آب شبکه توزیع، اهالی اسپیلی و دیلمان از فشار متعارف و مناسب آب شرب شهری برخوردار میشوند. گفتنی است امیدوار از حمایت مسوولان محلی از جمله فرماندار، بخشدار دیلمان، شهردار و اعضای شورای شهر و همچنین نماینده مردم سیاهکل و دیلمان در مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن این پروژه تشکر کرد. اتمام عملیات اتصال نهایی خط تغذیه فلکده به میدان انتظام به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان، روزهای 6 و7 خرداد، عملیات اتصال نهایی خط تغذیه 16 اینچ فلکده به میدان انتظام با 48 ساعت کار مداوم و شبانهروز پرسنل شرکت گاز و پیمانکار مربوطه (شرکت قدرت اعتماد) انجام شد و با موفقیت به اتمام رسید. خط تغذیه مذکور از ایستگاه فلکده به طول تقریبی 9 کیلومتر و به منظور انتقال گاز از این ایستگاه به شهرستان رشت اجرا شده است و از این پس این خط به عنوان خط تغذیه اصلی رشت محسوب خواهد شد. این اقدام باعث جلوگیری از افت فشار در مواقع اوج مصرف در ماههای سرد سال خواهد شد. همزمان با اتصال خط تغذیه، شیر 16 اینچ میدان گاز نیز توسط پرسنل تعمیرات اداره گاز منطقه یک رشت و پیمانکار مربوطه تعویض شد. لازم به ذکر است نیروی انتظامی و سایر مسوولان استانی، همدلی و همکاری بسیار شایستهای با شرکت گاز استان در پیشبرد این عملیات به نمایش گذاشته و موجبات انگیزه و تسریع این مهم را فراهم کردند. بازدید مدیرعامل شرکت گاز اصفهان از فولاد مبارکه مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در راستای حمایت از تولید داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور هیات همراه از ایستگاههای گازرسانی به مجتمع فولاد مبارکه بازدید کردند. سیدمصطفی علوی و جمعی از معاونین و مدیران زیر مجموعه خود و با هدف گازرسانی مستمر و ایمن، نیازسنجی و کارشناسی دقیق از گاز مورد نیاز و همچنین افزایش رضایتمندی از خدمات گازرسانی به مشترکین عمده، از ایستگاه مجتمع فولاد مبارکه بازدید کردند. علوی با اشاره به اینکه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از مشترکین عمده گاز طبیعی و از صنایع استراتژیک و مهم کشور میباشد، گفت: روزانه شش تا هفت میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این مجتمع به مصرف میرسد. مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان عنوان کرد؛ نقش مشترکین صنعتی در کاهش پیک بار رضاییان: همایش بهینهسازی مصرف برق ویژه مشترکین صنعتی در شرکت توزیع برق استان سمنان برگزار شد و از مشترکین همکار در برنامههای پیک سائی و طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه تقدیر به عمل آمد. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در این همایش که با حضور جمعی از مشترکین صنعتی به اجرا درآمد، گفت: نقش تمامی مشترکین به خصوص مشترکین صنعتی در کاهش پیک و کاهش اوج بار در تابستان بسیار موثر و ارزشمند است. سیدمحمد موسویزاده با اشاره به اینکه برای گذر موفق از پیک بار تابستانی، نیاز به مشارکت تمامی مشترکین برق است، افزود: شدت مصرف انرژی در کشور، سه برابر متوسط جهانی است و این موضوع مبین آن است که به ازای هر یک واحد تولید کالا، سه برابر برق مصرف میکنیم. وی با عنوان اینکه احداث یک کیلووات ظرفیت جدید نیروگاهی به بیش از یک هزار دلار سرمایهگذاری نیاز دارد، یادآور شد: قریب 70 درصد پیک سائی سال گذشته در استان سمنان مربوط به بخش صنعت است و صرفهجویی مناسبی در این بخش صورت گرفته است. بهرهمندی 250 مشترک شهروند گرگان از مزایای دفع بهداشتی فاضلاب مدیر دفتر تجهیز منابع مالی شرکت آبوفاضلاب استان گلستان گفت: 250 مشترک در خیابان ایرانمهر گرگان از مزایای دفع بهداشتی فاضلاب بهرهمند شدهاند. مهدی جماللیوانی افزود: با اجرای یک دستگاه منهول به عمق پنج متر در خیابان ایرانمهر شهر گرگان بخشی از مشترکین این منطقه از مزایای دفع بهداشتی فاضلاب بهرهمند شدهاند. به گفته وی اجرای این منهول با همکاری پیمانکار بخش فاضلاب و همکاران امور آبوفاضلاب شهر گرگان بدون هزینه انجام شده است. روزنامه جهان صنعت...
ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استانها بازدید: 97 تاريخ: چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت: 9:26