گزارش نمایندگان جهان صنعت از سراسر کشور

خرید بک لینک
موج سبز ترافیکی در گرگان افزایش یافت پس از اجرایی شدن موفقیتآمیز نخستین اجرای موج سبز ترافیکی در تقاطع تابلو و سازمان آب به عنوان یکی از مکانهای اولویت دار شهرداری گرگان افزایش یافت. به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابطعمومی شهرداری گرگان، در همین رابطه این افزایش موج ترافیکی به منظور هماهنگسازی در تقاطعهای گلها، دانش و بانک ملی، ملاقاتی به اجرا گذاشته شد. با بررسیهای صورت گرفته، حرکات شرقی- غربی در این تقاطعها به شکلی زمانبندی شده است که شهروندان در بیش از ۸۰ درصد اوقات در صورت توقف در یک تقاطع، تقاطع دوم را به صورت سبز عبور نمایند. آبگیری 100 درصدی سد کوچک مخزنی شهرستان گالیکش مدیر امور منابع آب شهرستانهای گنبد، مینودشت و گالیکش گفت: امسال به برکت نزولات آسمانی و با همکاری دهیاران دو روستای مجاور آب بندان آققمیش، سد کوچک مخزنی قرق آق قمیش بهطور 100 درصدی آبگیری شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای استان گلستان، جواد تیموری اظهار کرد: این سد مخزنی دو قطعهای و به مساحت 10 هکتار و هماکنون آماده بهرهبرداری است و ظرفیت 600 هزار مترمکعب ذخیره مفید آب را دارد. وی تصریح کرد: آبگیری این مخزن از طریق سد کوچک انحرافی صادقآباد روی رودخانه دوغ در مسیر انتقال آب به طول 8 کیلومتر آبگیری انجام میشود و حدود 100 بهرهبردار کشاورز از این مخزن استفاده میکنند. صعود گروه کوهنوردی شرکت گاز استان مرکزی به ارتفاعات به گزارش روابطعمومی شرکت گاز استان مرکزی، گروه کوهنوردی شرکت گاز استان مرکزی در اولین برنامه سال جدید خود در اردیبهشتماه سالجاری با حضور 12 نفر از اعضای تیم وکارکنان علاقهمند به کوهنوردی به ارتفاعات کوه میلی از رشته کوههای زاگرس در استان چهار محال بختیاری صعود کردند. بر پایه این گزارش در این کوهپیمایی که با طی مسافتی حدود 40 کیلومتر و به مدت سه روز به طول انجامید آقایان حسین صالحی، صفرعلی رنجبرزارع، سیدمحسن حسینی، عباس حسنی، اکبر هادیپور، بهمن سرلک، مطلب احمدی، وحید یادگاری، محمدجواد عزیزمحمدی، بهروز الهدادی رضا طراوتی و به سرپرستی حمیدرضا رودی حضور داشتند که پس از عبور از موانع سخت و مسیر صعبالعبور موفق به دیدن آبشار زیبای زردلیمه (بوینه) گردیدند. انتقال ۵٠ درصد نفتخام عبوری از منطقه مرکزی به پالایشگاه نفت امامخمینی(ره) به گزارش شانا، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی (اراک) در جریان برگزاری سومین روز برگزاری نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این منطقه راه اصلی عبور انرژی کشور محسوب میشود، افزود: روزانه ۵٠٠ هزار بشکه نفتخام دریافتی از مبادی جنوب کشور از طریق خطوط لوله این منطقه عبور داده میشود که نیمی از آن به پالایشگاه امامخمینی تخصیص مییابد. سید حمید حسینی تصریح کرد: این منطقه علاوه بر انتقال نفتخام به پالایشگاه امامخمینی، نفتخام و فرآوردههای دریافتی از جنوب کشور را از طریق دو مسیر به منطقه تهران انتقال میدهد. به گفته وی روزانه ١۶ میلیون لیتر فرآورده نفتی که بخش عمده آن بنزین یورو ۴ است، از طریق خطوط لوله این منطقه عملیاتی به مبادی مصرف منتقل میشود که سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا دارد. مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی (اراک) تصریح کرد: مجموعه این عملیات و انتقال مطلوب نفتخام و فرآوردههای نفتی در گرو ایمن سازی خطوط لوله زیر پوشش این منطقه است. حسینی با بیان اینکه پارسال ۵٠ کیلومتر از خطوط لوله ١٠ و ١۶ اینچ انتقال فرآورده نفتی منطقه مرکزی تعویض شده است، تصریح کرد: برای امسال نیز در همین محدوده ترمیم و تعویض پوشش خطوط لوله پیش بینی شده است که در صورت تامین منابع مالی انجام خواهد شد. وی ترمیم تجهیزات و ماشین آلات را نیز از دیگر برنامههای روتین این منطقه برای انتقال هرچه بهتر نفتخام و فرآوردههای نفتی از منطقه مرکزی برشمرد. شهردار اصفهان: اصفهان باید یک جهان شهر شود شهردار اصفهان با اشاره به موضوع دیپلماسی شهری، افزود: اصفهان باید به یک جهان شهر تبدیل شده و دیپلماسی فعال شهری را رویکرد خودش قرار دهد چراکه دیپلماسی شهری متفاوت از دیپلماسی رسمی است. جمالینژاد تصریح کرد: از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا توسط شهرداری اصفهان، امضای اولین تفاهمنامه با معاون علمی و فناوری ریاستجمهوری برای تجهیز اصفهان به دوچرخه و موتورهای برقی بود، کاری که تاکنون در شهرداریهای کشور نظیر آن صورت نگرفته است. شهردار اصفهان با بیان اینکه ما طرح روزهای سهشنبه بدون خودرو را در اصفهان راهاندازی کردیم، ادامه داد: این کار را از خودمان شروع کردیم به نحوی که شخصا سهشنبهها را بهطور حتم با دوچرخه بر سر کار و برنامههایم حاضر میشوم. جمالینژاد با اشاره به موضوع دیپلماسی شهری، افزود: اصفهان باید به یک جهانشهر تبدیل شده و دیپلماسی فعال شهری را رویکرد خودش قرار دهد چراکه دیپلماسی شهری متفاوت از دیپلماسی رسمی است و میتواند آن را تحتتاثیر قرار دهد. وی اضافه کرد: در حوزه دیپلماسی نیز در شهرداری اصفهان دو رویکرد دیپلماسی دوجانبه و دیپلماسی چندجانبه را در دستور کار خود قرار دادهایم، چنانچه هماکنون 13 شهر با اصفهان خواهرخوانده هستند و حیدرآباد نیز به زودی به جمع خواهرخواندههای اصفهان افزوده خواهد شد. آمادگی بانک مهر اقتصاد کشور برای سرمایهگذاری مشترک در پروژههای عامالمنفعه ذوبآهن جواد حاجیمزدارانی معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد کشور و هیات همراه متشکل از ایرج نیکاختر معاون اعتبارات و بینالملل این بانک، علیرضا زمانی رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد اصفهان و چهار تن دیگر از مسوولان بانک مذکور ضمن حضور در ذوبآهن اصفهان و بازدید از خط تولید این کارخانه با صادقی مدیرعامل شرکت دیدار و گفتوگو کردند. در این دیدار که افضلی، معاون بهرهبرداری شرکت و سجاد امامی، مشاور مالی و اقتصادی مدیرعامل نیز حضور داشتند، صادقی طی سخنانی با اشاره به نقش بانکها و موسسات اعتباری در همکاری و مشارکت در پروژههای اقتصادی و صنعتی و کمک به واحدهای صنعتی در جهت برونرفت از تنگناها و حرکت به سوی رشد و پیشرفت وضع موجود، زمینههای قابل سرمایهگذاری در ذوبآهن را برشمرد و از بانک مهر اقتصاد دعوت به همکاری و حضور در سرمایهگذاریهای مشترک کرد. مدیرعامل شرکت در این زمینه به ساخت و بازسازی چندین پروژه مسکونی، تفریحی و تجاری عامالمنفعه ذوبآهن در اصفهان، فولادشهر و منطقه لنجان با به کارگیری زمینها و تجهیزات موجود شرکت اشاره و از بانک مهر اقتصاد درخواست کرد که با مشارکت و حضور مالی و اعتباری در این سرمایهگذاریها با هدف تامین منافع مشترک اقدام کند. اولین سالن تیراندازی شهرستان قدس مورد بهرهبرداری قرار گرفت مراسم بهرهبرداری از اولین سالن تیراندازی شهرستان قدس با حضور فرماندار، نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندهان نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج شهرستان، ایثارگران و قهرمانان ورزشی شهرستان در محل استادیوم 25 هزار نفری شهدای شهر قدس برگزار شد. محمد محمودی، نماینده مردم شهرستانهای قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تقدیر از عوامل ایجاد این سالن ورزشی بر عزم جدی شورا و شهرداری قدس در جهت ارتقای سرانه ورزشی در سطح شهرستان قدس تاکید نمود. ضرغام فرماندار شهرستان قدس نیز وجود سالنها و مجموعههای ورزشی مختلف از جمله استادیوم 25 هزار نفری شهرستان را نشانه توجه جدی مسوولان این شهرستان به مقوله ورزش و قهرمانی دانست و از آمادگی مجموعه تحت امر خود در فرمانداری جهت همکاری متقابل در راستای توسعه فضاهای ورزشی یاد کرد. دادگستری استان بوشهر از سندسازی زمینهای ملی جلوگیری میکند به گزارش روابطعمومی بنیاد مسکن استان بوشهر، حیدری بریدی در نشست با مسوولان دستگاه قضا استان با بیان اینکه یکی از رسالتهای بنیاد مسکن ساخت مسکن ویژه محرومان در روستاها و مناطق کم برخوردار است، اظهار داشت: اکنون در بیشتر نقاط استان بوشهر ساخت مسکن برای افراد نیازمند در حال ساخت است. وی با بیان اینکه زمین برای ساخت مسکن از سوی منابع طبیعی تامین میشود، تصریح کرد: در برخی روستاها زمینخواران روند اجرایی فعالیتهای این نهاد را با مشکل مواجه کردهاند و برخی افراد سودجو برای تملک زمینهای منابع طبیعی، سندسازی میکنند و این افراد در دستگاه قضا با طرح دعوی از اراضی مذکور پروندهسازی کردند که دستگاه قضا با هوشیاری از سندسازی زمینهای ملی توسط افراد سودجو جلوگیری و با این افراد به شدت برخورد قانونی میکند. حیدری، از توجه دستگاه قضا در استان بوشهر در برخورد با زمینخواران قدردانی کرد و گفت: دادگستری استان بوشهر در برخورد قانونی با متصرفان زمینهای ملی در استان بوشهر با اقتدار و برابر قانون برخورد میکند و این مهم سبب تسریع در اجرای طرحهای عامالمنفعه بنیاد مسکن شده است. روزنامه جهان صنعت...

ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استان‌ها بازدید: 104 تاريخ: يکشنبه 9 خرداد 1395 ساعت: 3:54

صفحه بندی