میلاد حسینی- هادی پاکزاد به شکل غریبی مرگ را در آغوش گرفت. خواننده بود و در 34 سالگی در خانهاش در بلوارِهاشمیه مشهد، به مرگی خودخواسته از این جهان رفت. از اوایل دهه 80 و در روزهای اوج و اقبال موسیقی پاپ، در مشهدکارش را با موسیقی راک شروع کرد. طی بیش از 10 سال فعالیت هشت آلبوم را در استودیو شخصیاش ضبط کرد و سرانجام در پاییز ۹۴ اولین آلبوم رسمیاش در ایران (که ترکیبی از بهترینهای او و کارهای جدید بود) را بیرون داد و بر تعداد مخاطبانش افزود. خواننده روزهای بدی رفت. از آخرین اجرایش در مشهد سال ۸۲ دیگر هیچ اجرایی نداشت و این روزها زمزمه کنسرت تهران و بجنوردش به گوش میرسید. موسیقیاش طرفدار و دنبالکننده واقعی خودش را داشت و ملودی مسعود فیاضزاده روی شعرهای جوان از دست رفته قطعههایی ماندنی در ذهن طرفداران این نوع موسیقی ساخت. عجیب حیف است که هادی دیگر نیست و چارهای جز احترام به او نداریم. مشهد فضای غریبتری از مرگ خواننده جوان دارد. خیلی زود تعداد زیادی نوازنده و آهنگساز و خواننده حرفهای که فکری نسبتا پیشرو در مقایسه با جریان اصلی داشتند در آن ظهور و رشد کردند و خیلی دیر شناخته شدند. کم نیستند و هنوز هم دارند در مشهد کار میکنند و آدمهای جدید به لیست اضافه میشوند. از بهروانفر و پاکزاد گرفته تا آراد آریا و علی باغفر و علیرضا ثنایی و مسعود فیاضزاده و حتی گروه کاوه آفاق که در مشهد شکل گرفت و بزرگ شد. نامها بیشمارند. عجیب است که مشهد بستر مناسبی برای تولد چنین ایدهها و تجربههای بدیعی میشود و بعد آنقدر بخل و حسد فشار میآورد که یا چاره رفتن است یا ماندن و ناشناخته ماندن. طبیعی است که هر خواننده و نوازندهای احتیاج به شنیده شدن دارد. وگرنه، نه هیچ یادداشتی برای دل نوشته و نه هیچ آوازی برای دل خود خوانده میشود. خواننده جوان از شهر خود و از این جغرافیای جنون رفت و باید خوشحال باشیم کسی خودش را شبیه او درست نمیکند و خیابانها را نمیبندند. او برعکس کسانی که بیکیفیتترین شعر و موسیقی را ارائه دادند و بعد از مرگ با نمایش و جوزدگی معروف شدند، سعی کرد با بالاترین کیفیت کارش را بسازد و گوشهگیر ماند و حالا هم به دور از هیاهو از بین ما رفت. به احترام خاطراتی که رقم زدی کلاه از سر برمیداریم آقای پاکزاد! روزنامه جهان صنعت...
ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استانها بازدید: 109 تاريخ: يکشنبه 9 خرداد 1395 ساعت: 3:54