ایسنا- رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت که جمعآوری و تکمیل حدود 80 هزار خودروی تولید شده با قطعات ناقص و دو سال تولید خودرو بدون کسری که در ایرانخودرو رخ داده، یک کار جهادی و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است. منصور معظمی پس از بازدید خطوط و سالنهای تولید گروه صنعتی ایرانخودرو اظهار کرد: خودرو در کشور به عنوان یک نماد اقتصادی و حتی اجتماعی مطرح شده است. در سال 1393 که خودروسازی کشور رونق داشت و 1/1 میلیون خودرو تولید شد، رشد اقتصادی کشور بهبود قابل توجهی داشت اما عکس این اتفاق را در سال 1394 شاهد بودیم. وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کامل نبودن ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، زندگی بدون داشتن خودروی شخصی بسیار دشوار است و حدود 60 تا 70 درصد خودروها به صورت تک سرنشین در خیابانها تردد میکنند، افزود: این امر خودرو را از یک کالای لوکس به وسیلهای استراتژیک در کشور تبدیل کرده، در حالی که در کشورهای توسعهیافته اینگونه نیست و به دلیل استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو یک کالای لوکس به شمار میآید. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایرانخودرو به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور باید براساس اصول صرفا اقتصادی حرکت کند و سودآوری ماموریت اصلی هر بنگاه است. خوشبختانه در بازدید امروز شاهد بودم که در ایرانخودرو یک نظم خاص و روابط انسانی مطلوب حاکم است که جای تبریک دارد. معظمی اظهار کرد: مجموعه 60 هزار نفری ایرانخودرو سازمانی استراتژیک و تاثیرگذار اقتصادی است که مدیریت و اداره آن حساس و پیچیده است، از اینرو باید از تمام کسانی که در اداره و پیشرفت این مجموعه تلاش میکنند تقدیر کرد. رییس هیات عامل سازمان گسترش بر لزوم جذب سرمایهگذاریهای خارجی نیز تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در گذشته بر اقتصاد کشور حاکم بوده، توان رقابتی ما در بازارهای جهانی کاهش یافته اما میشود با همکاری با شرکای قدرتمند خارجی به این هم دست پیدا کرد. وی با بیان اینکه حضور در بازارهای جهانی باید مهمترین استراتژی هیاتمدیره ایرانخودرو باشد، گفت: برجام یک فرصت گشایش اقتصادی را برای کشور فراهم آورد و در این میان قرارداد ایرانخودرو با پژو یک فرصت قابل توجه برای صنعت خودرو است. باید از این فرصت و فرصتهای مشابه برای حضور در بازارهای جهانی استفاده کرد. معظمی اظهار کرد: ایرانخودرو شرکت بسیار بزرگی است اما نسبت 60 هزار نفر برای تولید 500 هزار خودرو، عدد مطلوبی نیست. سادهترین کار برای بهبود این عدد کنار گذاشتن نیروهای کار است اما به هیچ وجه نباید به این رویکرد فکر کنیم بلکه برنامه صحیح توانمندسازی نیروها و توسعه تولید است. رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه تعدادی از مدیران و معاونان این سازمان در بازدیدی چند ساعته از سالنهای پرس، بدنه، رنگ، موتورسازی، مونتاژ و مرکز تحقیقات ایرانخودرو دیدن کردند. هاشم یکهزارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو و تعدادی از مدیران ارشد این شرکت نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی کرده و در پایان طی جلسهای به ارائه گزارش و تبادل نظر پرداختند. روزنامه جهان صنعت...
ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استانها بازدید: 99 تاريخ: سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت: 10:29