یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه خروج از رکود با تولید محقق میشود، اظهار داشت: اگر ما قبل از اینکه ایجاد تقاضا کنیم، تنها به تولید توجه کنیم، قطعا نمیتوانیم از رکود خارج شویم و این اتفاقی است که در یک سال گذشته رخ داده است.محمد لاهوتی رونق اقتصادی را دغدغه همیشگی مسوولان از ابتدای انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه صنعت، کارهای زیادی انجام و واحدهای تولیدی بسیاری ایجاد شده اما آن برآیند و خروجی که انتظار میرفته، نداشته است.این کارشناس اقتصادی در خصوص علت عدم دستیابی به اهداف در این حوزه بیان کرد: علت این مساله آن بوده که نگاه ما، تولید درونمحور بوده است. بعد از ابلاغ موضوع اقتصاد مقاومتی، نگاهها متفاوت شده و تاکید و دستور بر این بوده که نگاه برونزا باشد و نباید تولید تنها برای ارائه در داخل با محدودیت بازار داخل و با هر کیفیتی در نظر گرفته شود.به گزارش تسنیم، دبیر کل کنفدراسیون صادرات تاکید کرد: باید در حوزه تولید، سطح دانش فنی مان را ارتقا دهیم و کیفیت کالا را بالا ببریم و در صورتی تولیدمان ارزشمند است که بتوانیم در بازارهای صادراتی حضور پیدا کنیم زیرا استفاده از بازارهای پیرامونی و ایجاد ارزش افزوده در کالاهایمان و نفوذ در منطقه، میتواند در جایگاه کشورمان حتی در معادلات سیاسی تاثیرگذار باشد.لاهوتی با بیان اینکه خروج از رکود با تولید محقق میشود، در عین حال خاطرنشان کرد: اگر ما قبل از اینکه ایجاد تقاضا کنیم، تنها به تولید توجه کنیم، قطعا نمیتوانیم از رکود خارج شویم و این اتفاقی است که در یک سال گذشته رخ داده بنابراین تولید صادراتمحور، ارزانترین و کوتاهترین راه برای خروج از رکود زیرا تقاضا برای تولید در خارج از کشور وجود دارد.وی یادآور شد: چه مولفههایی وجود دارد که نمیتوانیم از این شرایطی که در پیرامون مان هست، برای خروج از رکود استفاده کنیم که این مساله به موضوع کیفیت و قیمت کالاهای ایرانی برمیگردد یعنی حضور ما در بازارهای جهانی قیمتهای رقابتی و قابل مقایسه با رقبایمان در بازارهای هدف را نیازمند است که متاسفانه در این موضوع مشکلاتی داریم و همچنان صادراتمان از قیمت بالا رنج میبرد و امکان حضور در بازارهای هدف صادراتی کاهش پیدا کرده است. روزنامه جهان صنعت...
ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استانها بازدید: 104 تاريخ: دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:17