توله یوزپلنگ بدون مادر شانس زیادی برای زنده ماندن در طبیعت ندارد

خرید بک لینک
دیدهبان محیطزیست- بعد از حادثه مرگ یک یوزپلنگ ماده بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده سمنان- مشهد در چهارشنبهشب، صبح دیروز با تلاش محیطبانان و جمعی از مردم شهرستان شاهرود، سرانجام توله همراه یوز مادر کشته شده مشاهده شد. این توله یوزپلنگ حدودا 10 ماهه تقریبا هیچ شانسی برای بقا در طبیعت ندارد و بدون حمایت مادر خود قادر به شکار و دفاع از خود نیست. در صورتی که این توله به حال خود رها شود، قطعا دوام نخواهد آورد. به خصوص که محدوده مشاهده این توله به دلیل آنکه مابین دو منطقه حفاظتشده توران و میاندشت است، به لحاظ منابع آب، غذا و امنیت فقیرتر از دو منطقه یادشده است. در حال حاضر تلاش نیروهای حاضر در منطقه، معطوف به این است که توله یوز به دنبال بوی مادرش به جاده نزدیک نشده و از طرف خودروهای عبوری مورد تهدید قرار نگیرد. بهترین راه ممکن، زندهگیری و مراقبت موقت از این توله یوز تا رسیدن به شرایط جسمانی و رشد مطلوب و رهاسازی آن در نقطهای امن و غنیتر به لحاظ آب و غذاست اما زندهگیری این توله یوز نیز اقدام راحتی نیست چراکه تعقیب آن برای بیهوش کردن یا زندهگیری خطرات زیادی را بر اثر دوندگی و استرس زیاد متوجه توله یوز میکند. روزنامه جهان صنعت...

ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استان‌ها بازدید: 110 تاريخ: يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:48

صفحه بندی