تابستان امسال خاموشی نداریم

خرید بک لینک
وزیر نیرو با بیان اینکه امسال دو هزار مگاوات نیروگاه جدید برای تامین نیاز برقی کشور در اوج مصرف وارد مدار میشود، گفت: تابستان امسال با مدیریت مصرف برق خاموشی نخواهیم داشت. حمید چیتچیان افزود: اوج مصرف برق در سال گذشته 50 هزار و 177 مگاوات بوده است که پیشبینی میشود این رقم امسال به بیش از 52 هزار مگاوات برسد. وی فعالیت صنایع و خروج کشور را از رکود سبب افزایش مصرف برق بیش از رقم پیشبینی شده دانست و افزود: در صورت مدیریت مصرف برق در بخشهای مختلف کشور از جمله صنایع، خانگی و تجاری میتوان تابستان را بدون خاموشی سپری کرد. وزیر نیرو با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی نصبشده نیروگاه در کشور معادل 74 هزار و 300 مگاوات است، تصریح کرد: استفاده بیشتر از نیروگاههای برقابی با توجه به بارشهای مناسب با مدیریت مصرف برق در استانها و وارد شبکه کردن ظرفیتهای کوچک موجود در مراکز مختلف کشور با عنوان برق اضطراری راهکارهای مدیریت مصرف و جلوگیری از بروز خاموشی برق کشور در تابستان امسال است. به گزارش تسنیم، چیتچیان شروع فصل گرما را سبب افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و کاهش قدرت نیروگاهها در تولید برق دانست و ادامه داد: با مدیریت مصرف برق در ساعتهای اوج مصرف در تابستان از ساعت 12 ظهر تا 4 بعدازظهر و از غروب آفتاب تا دو ساعت پس از آن میتوان مانع از خاموشی در تابستان امسال شد. روزنامه جهان صنعت...

ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استان‌ها بازدید: 93 تاريخ: دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:32

صفحه بندی