عملیات شنریزی داخل رفوژ میانی محور رشت-فومن رییس راهوشهرسازی فومن از عملیات شنریزی داخل رفوژ میانی محور رشت- فومن و علفتراشی حاشیه راه خبر داد. نیما شفقی با اعلام این خبر گفت: با هدف ایجاد بستر مناسب راههای ارتباطی و تردد آسان و ایمن عملیات شنریزی داخل رفوژ میانی محور رشت- فومن در محدوده پلیس راه فومن به انجام رسید. وی گفت: با اجرای این عملیات علاوه بر تسهیل عبور و مرور مردم در کوتاهمدت، زیرسازی مسیر برای اجرای عملیات آسفالت که در آینده اجرا خواهد شد، آماده میشود. رییس راهوشهرسازی فومن در پایان گفت: با انجام اقدامات راهداری در سطح راههای شهرستان، تمام تلاش و توان برای ارائه خدماتی مطلوب و مورد رضایت مردم و مسافران و در جهت ارتقای ایمنی راهها صورت گرفته است. جلوگیری از هدررفت 8 لیتر در ثانیه آب در جاده چابکسر دفتر روابط عمومی آب و فاضلاب شهری گیلان از رفع شکستگی خط انتقال چابکسر و جلوگیری از هدررفت هشت لیتر در ثانیه آب خبر داد. مازیار غلامپور، مدیر امور آبفای رودسر ضمن اعلام رفع شکستگی در خط انتقال چابکسر به نقل از وی اظهار داشت: با شکستگی در خط انتقال 600 میلیمتری بتن مسلح در جاده چابکسر و هدررفت آب، موجب افت فشار و کاهش دبی ورودی به مخزن 5000 مترمکعبی چابکسر شد. در ادامه باید افزود با تلاش بیوقفه و شبانهروزی همکاران واحد اتفاقات آبفای رودسر در تعویض دو شاخه لوله، یک شاخه لوله بتنی مخصوص و یک شاخه لوله بتنی مسلح از هدررفت هشت لیتر در ثانیه آب جلوگیری بهعمل آمد. 740 درصد رشد ارزش کالاهای عرضهشده منطقه آزاد انزلی در سال گذشته سجاد جلیلی، مدیر واحد کالایی شرکت کارگزاری آگاه و کارگزار بورس کالای این منطقه با اعلام خبر رشد 740 درصدی ارزش ریالی کالاهای عرضه شده در سال گذشته نسبت به سال 93، اظهار داشت که ارزش ریالی کالاهای عرضهشده تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی که در سال 93 صورت گرفت 85 میلیارد و 715 میلیون ریال بود، این در حالی است که این رقم در سال 94 افزون بر 720 میلیارد و 50 میلیون ریال شده است. وی با بیان اینکه مشکلات موجود در زیرساختهای نرمافزاری مهمترین دلیل حجم اندک معاملات سال 93 بود، تصریح کرد: با مساعدت مسرور، رییس هیاتمدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و بازاریابی مناسبی که انجام شد، رشد قابل ملاحظهای را در سال 94 تجربه کردیم. سهم ۷۵ میلیون متر مکعبی هرمزگان از خط هفتم سراسری گاز مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت که ۷۵ میلیون مترمکعب از ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز خط هفتم سراسری کشور برای هرمزگان در نظر گرفته شد. حیدر پروین علت این تصمیمگیری را صنعتیتر بودن هرمزگان نسبت به جنوب کرمان و سیستانوبلوچستان عنوان کرد. وی افزود: اکنون روزانه 5/18 میلیون مترمکعب گاز این خط لوله در هرمزگان مصرف میشود. وی گفت: استانهای هرمزگان، سیستانوبلوچستان و کرمان مصرفکننده گاز از خط هفتم سراسری کشور هستند. مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان گفت: مرحله طراحی خط انتقال گاز به کشور عمان خاتمه یافته و اکنون در مرحله واگذاری به پیمانکار است. پروین افزود: با احداث این خط شهرستانهای میناب، جاسک و سیریک از نعمت گاز طبیعی بهره مند میشوند. نماینده منتخب مردم بندرعباس در دیدار با کارکنان نوسازی مدارس هرمزگان: برای حل مشکلات هرمزگان همدل هستیم تختی، نماینده منتخب مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجیآباد و ابوموسی در مجلس دهم در جمع کارکنان اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان این مطلب که برای حل مشکلات هرمزگان همدل هستیم، گفت: حمایت از مدیران کار آمد دستگاههای استان و برخورد قاطع با مدیران ناکارآمد و متخلف را وظیفه مهمی برای خود و همکارانم در مجلس شورای اسلامی میدانم. حسین هاشمی با تاکید بر اینکه نباید خاری بر پای دولت باشیم، افزود: هرکس منتخب ملت بود و حکمش توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شد وظیفه ماست که او را مورد حمایت قرار دهیم. ما مشکلات عدیده داخلی و خارجی داریم و باید در جهت حل این مشکلات همدل باشیم. البته ما وکیل مردم هستیم و باید الام و دردهای مردم را منعکس کنیم. نیت ما رفع مشکل مردم و کمک به دولت است. عیادت از بیماران در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان، اعضای هیات رییسه دانشگاه و مدیران دانشگاه از بیماران بستری در بخشهای ccu و posccu بیمارستان شهید محمدی بندرعباس عیادت شد. در این مراسم شکاری پس از دیدار و گفتوگو با پرستاران حاضر در دفتر پرستاری این بخشها و تبریک هفته سلامت به آنان، با اهدای شاخه گل و سیب به عنوان نماد سلامتی به بیماران از آنان دلجویی کرد. گازرسانی به 122 روستای شهرستان گنبدکاووس رییس اداره گاز شهرستان گنبد در مصاحبه با پایگاه اطلاعرسانی گاز گلستان با اعلام خبر فوق گفت که از مجموع 160 روستای شهرستان گنبدکاووس و اینچه برون تاکنون به 122 روستای شهرستان گازرسانی شد. این مقام مسوول تصریح کرد: درحال حاضرعملیات گازرسانی به 10 روستای گنبد در دست اجراست ضمن اینکه اقدامات مطالعاتی برای گازرسانی به هشت روستای دیگر این شهرستان نیز آغاز شده است. وی اظهار داشت: علاوه بر این تعداد 45 واحد صنعتی عمده و 9 جایگاه CNG نیز از پروژههای مهمی است که تاکنون در سطح شهرستان گازرسانی شده است. شهربازی مدرن در گرگان احداث میشود اقدامات لازم برای احداث شهربازی مدرن در ناهارخوران گرگان در حال انجام است. شهردار گرگان در جلسه ابلاغ بودجه سال ۹۵ شهرداری گرگان و سازمانهای تابعه اظهار کرد: از مهمترین برنامههای شهرداری گرگان احداث شهربازی مدرن در ناهارخوران برای جذب مسافران و گردشگران است. وی افزود: خریداری عرصه هتل ناهارخوران و تبدیل آن به هتلی پنج ستاره، احداث شهربازی مدرن در دو قالب با بودجه ۳۰ میلیارد ریالی و مشارکت بخشخصوصی با بخشهایی مانند دریاچه مصنوعی، پارک آبی و شهربازی زمستانه، ایجاد و احداث مجموعه پارکهای محلی، احداث سه تقاطع غیرهمسطح و ترمینال مدرن از مهمترین برنامههای شهرداری گرگان در سال ۹۵ است. دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر با خانواده ایتام رییس و پرسنل کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خرمشهر در روز ولادت حضرت امام علی(ع) با خانواده ایتام تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان دیدار کردند و به همین مناسبت هدایایی به پنج خانواده از خانواده ایتام اهدا شد. بنا بر این گزارش 395 یتیم در قالب 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر قرار دارند که دارای 800 حامی هستند. دو هزار و 500 خانوار بیبضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرمشهر قرار دارند. بزرگترین کشتی باری از مبداء سنگاپور در بندر خرمشهر پهلو گرفت مدیر کل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت که بزرگترین کشتی باری از مبدا سنگاپور در این بندر پهلو گرفت. عادل دریس اظهار داشت: این کشتی حامل تجهیزات ساخت سکوهای نفتی است که از سنگاپور وارد بندر خرمشهر شده است. وی افزود: این کشتی که 12 هزار تن ظرفیت بارگیری دارد، در اسکله تاسیسات دریایی بندرخرمشهر پهلو گرفته است که 146 متر طول، 38 متر عرض و هشت متر عمق اعلام دارد. دریس تصریح کرد: امید است با خارجسازی مغروقهها از آبراه بینالمللی اروند، زیرساخت تردد کشتیهای با تناژ بالا و ابعاد بزرگتر در بندرخرمشهر فراهم شود. طرح توسعه باغات مقاوم در برابر سرما در اردبیل در دست تهیه است رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت که برای کاهش سرمازدگی باغات، طرح توسعه کشت گونههای با دوام در مقابل سرما و پدیدههای جوی در استان اردبیل در حال تهیه است. عدیل سروی در مورد راهکارهای عملی مقابله با اینگونه حوادث غیرمترقبه گفت: مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و همچنین مراکز آموزش عالی و دانشگاهها باید با رسیدن به گونههای مقاوم به سرمازدگی از طریق موسسه تحقیقات کشور ارقام مقاوم را جایگزین ارقام حساس به سرما کنند و این وضعیت باغات استان به گونهای است که باید از این به بعد ارقام مقاوم به سرما و همچنین دیرگل جایگزین ارقام حساس به سرما و زود گل شوند. قائممقام رییس بنیاد ملی نخبگان در دیدار با مدیرعامل فولادمبارکه: فولادمبارکه اصفهان الگوی صنایع کشور است سهرابپور، قائممقام رییس بنیاد ملی نخبگان و رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف در بازدید از خطوط تولید شرکت فولادمبارکه اصفهان ضمن اشاره به موفقیتهای این بنگاه اقتصادی در دوران تحریم و همچنین در سطح بینالمللی گفت که با توجه به اینکه فولادمبارکه با پشت سر گذاشتن شرایط سخت در دوران تحریمها توانسته موفقیتهای گوناگونی را کسب کند، باید اذعان داشت فولادمبارکه الگوی سایر صنایع کشور است که جا دارد با موفقیتآمیز بودن تجربه ارتباط دانشگاه و صنایع دفاعی، ارتباط بیش از پیش صنایع و دانشگاهها را نیز شاهد باشیم. مدیر امور آبفای قدس از سلامت آب شرب شهرستان خبر داد بهزاد رضوانی در دیدار با سید ابوالقاسم میراحمدی امام جمعه شهر قدس از آزمایش روزانه کیفیت آب شهرستان خبر داد و آن را مطلوب دانست. مدیر امور آبفا اظهار داشت: روزانه بهطور مرتب از سوی اداره بهداشت و آزمایشگاه سیار مستقر در این شهرستان آب مورد آزمایش قرار میگیرد. نتیجه آزمایشها نشان میدهد که میزان نیترات موجود در آب آشامیدنی پایینتر از 45 است و شهروندان میتوانند از آب شرب سالم بهره برند. وی بیان کرد: امور ابفای قدس برای مقابله با کمبود آب آشامیدنی در فصل تابستان، از بهمنماه سال گذشته اقدام به برقرسانی و تجهیز و راهاندازی سه حلقه چاه حفاریشده نمود تا بتوانیم کسری آب شرب را جبران کنیم. با تجهیز این چاهها حدود 100 لیتر در ثانیه به ظرفیت تولید آب منطقه افزوده شد و در سال جاری شاهد کمآبی نخواهیم بود. رضوانی در پایان افزود: امیدواریم شهروندان در تابستان پیش رو با صرفهجویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف بتوانند به راحتی فصل گرم سال را بدون قطعی و کمآبی پشت سر بگذارند. راهاندازی کانال اطلاعرسانی پالایشگاه امام خمینی(ره) در تلگرام با توجه به اقبال روزافزون کاربران به بستر اطلاعرسانی «تلگرام» شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) بر آن شد تا در کنار پایگاه اطلاعرسانی شرکت، از این رسانه نیز استفاده نماییم. در این راستا «کانال» اطلاعرسانی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) راهاندازی شد. این کانال به صورت عمومی میباشد و تمامی علاقهمندان، اعم از مردم و پیمانکاران یا پرسنل شرکت و. . . میتوانند با عضویت در آن از اطلاعات منتشره در کانال بهرهبرداری کنند. راهاندازی نسخه موبایل پایگاه اطلاعرسانی اینترنتی شرکت پالایش نفت امامخمینی(ره) شازند با توجه به بالا بودن ضریب نفوذ تلفن همراه و افزایش استفاده از سرویس «داده تلفن همراه» ارائه شده توسط اپراتورهای موبایل در سطح کشور ایجاد نسخه مناسب مرورگرهای موبایل از پایگاههای اطلاع رسانی لازم به نظر میرسد. از آنجا که این مهم باعث سهولت دسترسی مردم و مخاطبین به اطلاعات منتشره در سایت شرکت میباشد و آمارهای بازدید سایت نیز افزایش استفاده از مرورگرهای موبایل را نشان میدهد، شرکت پالایش امام خمینی(ره) شازند بر آن شد که نسخه موبایلی سایت شرکت را آماده کند. روزنامه جهان صنعت...
ما را در سایت روزنامه جهان صنعت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: استانها بازدید: 93 تاريخ: دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:16